Cestovné portály proti Ryanairu

23.08.2023 | Autor: Top privacy s.r.o.
1 min

Na írsku leteckú spoločnosť Ryanair sa sťažujú viaceré britské online platformy, pár sťažností prišlo aj z EÚ. Letecká spoločnosť porušuje práva na zber osobných údajov.

Koalícia online cestovných portálov (ako Kiwi.com, Booking alebo Skyscanner) napísali britskému úradu list, v ktorom žiadajú, aby zasiahli proti nízko nákladovej leteckej spoločnosti Ryanair. Podľa nich Ryanair porušuje zákon o zbere osobných údajov. Pokiaľ si zákazník chce urobiť online rezerváciu cez tieto portály, musí prejsť cez overenie identity pomocou technológie rozpoznávania tváre. Táto procedúra sa však nedeje, pokiaľ tak urobia priamo cez stránku spoločnosti Ryanair. Týmto krokom spoločnosť narušuje súkromie zákazníkov, zároveň sú oni sami zmätení zo stavu ich letenky. Obava z toho, že ich letenka nie je rezervovaná je celkom na mieste. Cestovné portály sú toho názoru, že Ryanair chce týmto krokom dosiahnuť väčší predaj ich letenie priamo, nie cez iné platformy. Aby sa zákazníci vyhli kroku overenia tváre, kúpia si letenku priamo od Ryanairu. Spracovaním týchto biometrických údajov však Ryanair porušuje európske zákony o ochrane osobných údajov, čo môže tejto spoločnosti priniesť nemalú pokutu. Zároveň takto zbiera údaje, ku ktorým sa inak nemôže dostať, keďže si letenku nekupujú zákazníci cez nich.

Proti tomuto sa vyjadril aj samotný Ryanair a označil tieto platformy za „internetových pirátov“. Letenky, ktoré na svojich stránkach ponúkajú sú drahšie ako predáva samotný Ryanairu, taktiež si účtujú za služby, ktoré sú už zarátané v letenke. Zároveň však so spoločnosťou nemá žiadnu oficiálnu dohodu o tomto predaji. Voči tomuto faktu sa ohradila aj najväčšia svetová letecká spoločnosť American Airlines, ktorej sa tento postup platformy Kiwi.com nepáči.

Rakúska nezisková organizácia NOYB (None of your business) podala sťažnosť voči Ryanairu za porušovanie GDPR. Za čo by mohla spoločnosť dostať až niekoľko miliónovú pokutu.


Top privacy s.r.o.

Top privacy s.r.o.

"Kvalitný obsah netvoria copywriteri, ale odborníci."