Nástupníctvo z pohľadu manažmentu

Prémiové poradenské služby

Nástupníctvo z pohľadu manažmentu

Pri odovzdávaní postu lídra je najdôležitejšie zabezpečiť hladký a efektívny prechod, ktorý minimalizuje rušenie činnosti organizácie a zachováva kontinuitu vo vedení. Je nevyhnutné, aby súčasný líder primerane pripravil a podporil svojho nástupcu, poskytol mu dostatočné vedomosti, skúsenosti a prostriedky na úspech. Komunikácia je kľúčová, pretože transparentnosť a otvorenosť pomáhajú zmierniť obavy a podporujú dôveru nielen v nového lídra, ale aj v celý tím. Okrem toho je dôležité, aby nový líder preukázal schopnosť pochopiť a rešpektovať kultúru a hodnoty organizácie, čím získa dôveru a rešpekt členov tímu.  

Túto záležitosť je potrebné riešiť komplexne, pričom riešenie si vyžaduje proces prípravy, v ktorom je potrebné poskytnúť odpovede na mnohé otázky, ktoré ovplyvnia úspešný prechod a udržateľnosť podnikania. Sú to najmä tieto otázky: 

Na vyžiadanie

Očakávania na nového lídra

Kto všetko by mal formulovať očakávania na nového lídra? 
 

Výber nástupníka

Kto bude nasledovať po súčasnom vlastníkovi?
Je to člen rodiny, ktorý prejavil záujem a má potrebné schopnosti a skúsenosti, alebo je lepšie hľadať externého nástupníka? 

Príprava nástupníka

Aké kroky sú potrebné na to, aby sa nástupník pripravil na prevzatie vedenia?
Potrebuje dodatočné vzdelanie, tréning alebo skúsenosti? 
 

Právne a daňové aspekty

Aké právne a daňové implikácie má proces odovzdania? Je potrebné zvážiť rôzne štruktúry prevodu vlastníctva a ich dôsledky. 

Zachovanie hodnoty firmy

Ako zabezpečiť, aby hodnota firmy zostala intaktná počas prechodu? To môže zahŕňať zabezpečenie kontinuity zákazníckych vzťahov, udržanie kľúčových zamestnancov a podporu firemnej kultúry. 

Komunikácia s tímom

Ako informovať a zapojiť zamestnancov do procesu odovzdania? Transparentná komunikácia je kľúčová pre udržanie motivácie a dôvery zamestnancov. 

Plánovanie do budúcnosti

Aké sú dlhodobé ciele firmy na najbližšie roky a ako sa budú tieto ciele prejavovať počas a po prechode na nového vlastníka? 

Viac poradenských služieb pre rodinné podniky

Rodinný holding

Na vyžiadanie

Rodinný holding je vhodný pre každého podnikateľa, ktorý okrem vykonávania predmetnej činnosti vlastní aj iný majetok alebo iné hodnoty. Či to je formou akciovej spoločnosti alebo spoločnosti s ručením obmedzeným, slúži na správu rodinného majetku ako aj na zabezpečenie prenosu majetku a práv v rámci generácií. Základným cieľom rodinného holdingu je konsolidácia majetku, presun majetkových vzťahov, nastavenie nových majetkových vzťahov, riešenie dlhodobých príjmov rodiny a jej okolia a súčasne aj zabránenie možných negatívnych vplyvov jednotlivých členov rodiny na časť, alebo celý majetok.

Spolupráce, ktoré pomáhajú rásť

Pre klienta chceme vždy to najlepšie. Preto na tejto službe spolupracujeme s overenými a skúsenými konzultantami a mentormi.

Prejdime si Vašu požiadavku spoločne

Spoločnosť *
Povinná položka
IČO
Meno
Povinná položka
Priezvisko *
Povinná položka
E-mail *
Povinná položka. Zadajte prosím email v správnom formáte
Telefónne číslo
Povinná položka
Správa *
Povinná položka

Bližšie informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov nájdete TU. Poskytnutím telefónneho čísla k popisu právneho problému urýchlite vybavovanie Vašej požiadavky.

Povinná položka